Småkjølig strandliv i New Jersey

25.07.2017 - 16:38 Ingen kommentarer

Ferien vår begynner å gå mot slutten. Jeg liker tanken på å komme hjem igjen, treffe familie og venner, men samtidig er jeg ikke helt klar til å reise herfra. De fem ukene har gått så utrolig fort!

Etter at vi kom hit til New Jersey har vi begynt å pakke litt. Etter pakking, ompakking og innveiing begynner det å bli ganske åpenbart at vi må på koffertshopping i morgen før vi drar. Underveis har jeg tenkt at vi har da ikke anskaffet så veldig mye i løpet av turen. Men da bilen ble tømt ... Oioioi. En legopakke her, et surfebrett der, en liten drivved fra Stillehavet, ei eksospotte fra Summit, sånn omtrent 114 leker fra barnemenyer, litt nye klær, ei gigantisk kongle som falt ned til oss fra et tre i California ... Det er litt av en jobb å pakke, men det begynner å bli orden i sakene.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nå skal vi bare nyte slaraffenlivet de siste dagene. Her i Point Pleasant har bilen stått parkert siden vi kom. Vi bor rett ved stranda og boardwalken, og kan gå til alt. Guttene elsker det, og jeg forstår dem − det bidrar til feriefølelsen å bare gå rett ut av døra i flip-flops og badetøy. Da vi foreslo å kjøre til en burgersjappe de liker godt, ba de om å heller få spise der vi spiste i går, så vi slapp å kjøre. Så foreløpig har vi spist begge middagene her på Lobster House - et sted vi oppdaget på turen vi hadde hit for to år siden. Hummersalaten med mango var faktisk enda bedre enn jeg husket.

Storebror har gledet seg lenge til å leke i bølgene på østkysten. Han kaster seg ut i dem og lar dem sende ham i land. Første dagen holdt han på i to timer, til leppene ble lilla og vi måtte bestemme at det var pause.

Lillebror trives bedre på land, og det har jeg også gjort foreløpig. Litt for kaldt til å bade. Temperaturen har lagt rundt 20 grader, og med en god del vind og overskya er det ikke særlig varmt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Point Pleasant Beach, New Jersey.

En tur på boardwalken er obligatorisk. Her er vi i den roligere enden, hvor privateide strandhus ligger tett i tett.

I dag var det ganske dårlig vær her. De mørke skyene ble til både regnskurer og torden utover dagen. På grunn av kraftig vind som gav store bølger var det rødt flagg for bading hele dagen. Heldigvis har vi flere basseng på hotellet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vi gikk langs stranden på vei hjem etter en tur på boardwalken.

Håper på litt bedre vær den siste hele dagen vår her − men det ser dårlig ut. Kunne bare vinden gi seg så det grønne flagget kommer opp − da skal vi være veldig fornøyde. Storebror må få bade litt til i bølgene før vi drar hjem.

Vil du følge bloggen min på Facebook? Denne sommeren kjører vi på tvers og litt i sikk-sakk over USA

#roadtrip #roadtripusa #usamedbarn #ferie #sommerferie #reise #newjersey #pointpleasant #jerseyshore #jenkinsonsboardwalk #strand #østkysten #muligensirrelevant #nettavisen