Første dag i San Francisco

24.06.2017 - 18:39 Ingen kommentarer

Nå blir det reiseblogg her i noen uker fremover!

Turen fikk en skikkelig kickstart. Da vi gikk ut av bilen på Kjevik grytidlig onsdag morgen fikk jeg en sms om at flyet vårt til Oslo var to timer forsinket. Det ville ødelegge resten av dagen. Vi ville ikke rekke flyet til Kastrup, noe som igjen ville gjøre at vi ikke ville rekke flyet til San Francisco.

Jeg rakk å føle på panikken i omtrent fem minutter før vi fikk beskjed i skranken om at hvis vi var raske, kunne vi hive oss med et fly som gikk til Oslo om ti minutter. Vi ble fulgt løpende forbi hele køen i sikkerhetskontrollen, og ble de nest siste passasjerene som fikk bli med, 50 minutter før vi egentlig skulle flydd.

Før vi dro var jeg optimistisk til de to første flyturene, og veldig skeptisk til den lengste, fra Kastrup til San Francisco. Det viste seg at jeg hadde ganske rett, men jeg må si meg strålende fornøyd med de første åtte timene. Etter det var jeg i grunn ganske lei selv, så jeg klandrer ingen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Skjermen som teller ned er fin å ha når tålmodigheten blir litt snau.

Vi henta leiebilen og stupte i seng litt før klokka seks lokal tid onsdag kveld, etter en over 20 timer lang reise. Jeg våkna igjen klokka to på natta, og sliter fortsatt litt med å komme inn i riktig døgnrytme.

Spisesalen på hotellet vårt, sett fra syvende etasje der vi bodde. Ikke for folk med høydeskrekk. Ikke for meg, altså.

Første dagen vi våknet i San Francisco kjørte vi inn til sentrum, parkerte bilen og gikk mot Lombard Street. Det var en usedvanlig klar dag, så vi kunne faktisk se Golden Gate broa derfra.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Lillebror og Storebror skuer utover San Francisco fra toppen av Lombard Street. Golden Gate i bakgrunnen.

Etterpå gikk vi ned til havna og spiste lunsj der. Jeg fikk et hår i maten min, så den ble gratis.

Denne fikk vi en tur med gjennom gatene. Opp og ned, sittende på benkene som såvidt kan sees til venstre på vogna.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Utsikt fra turen i vogna. Vet ikke helt hvor vi er.

Vi avsluttet byturen med en milkshake.

Jeg ble veldig glad da jeg så at de hadde Hãagen Dazs milkshake på Nordstrom senteret, og bestilte fire stykk uten å spørre hva de kostet. De kostet 10 dollar hver, nesten 90 kroner, og ungene likte dem ikke ... Men min, den var verdt hver krone.

Vil du følge bloggen min på Facebook? Vi kjører fra kyst til kyst (og litt i sikk-sakk) i USA de neste fem ukene.

#roadtrip #roadtripusa #usa #usamedbarn #reise #sommer #ferie #sommerferie #muligensirrelevant #nettavisen